6.1.08

inspecteur Dunweg


wat een dag gister zeg!!!!

Ik zal even van voor af aan beginnen voor jullie...pff heb er ni veel zin in, omdat k alles al 3x moest herhalen op het POLITIEBUREAU, maar k wil hoge kijkcijfers op m`n blog natuurlijk :)

Er was eens....nee...gistermiddag had ik rond 16u 2 taxi klanten....(niet heel vreemd voor een taxi chauffeur:P)

Het betreft een lichtgetinte man en... :P hahaha nee geen details voor jullie!

Ze hadden alle 2 2 bling bling oorbellen in (dit schreef de agent op t bureau letterlijk op haha!

wat een rommelig verhaal....k heb t over 2 mensen die instapten en over het politiebureau....k kan wel begrijpen dat dit voor jullie enigsinds onduidelijk is...maar goed...die knapen vertelden hun hele levensverhaal (wat perfect was voor mijn onverwachte latere recherche onderzoek) ze gingen eerst naar schiedam naar t huis van 1 van de 2 zijn zus...ik bleef daar even w88 met een van hun in de auto. De jongen die binnen was kwam heel onrustig met z`n telefoon in de hand al bellende naar buiten gelopen dat hij de sleutel in de deur had laten zitten en die dicht gevallen was....drama,want er was geen reserve sleutel....wij reden door naar rotterdam waar diezelfde jongen een grote tas ophaalde met ''kleding'' en weer bleef de andere in de auto.

De jongen opende de achterbak en legde zijn tas erin (achteraf terug denkend vond ik dat ie daar langer had gestaan dan nodig om een tas erin te leggen).

We reden terug naar vlaardingen waar ik ze oppikte een uur daarvoor ondertussen belde de jongen met een slotenmaker die rond kwart voor 6 in schiedam zou zijn bij het huis van zijn zus...

De bellende (ja, na n uur nog steeds) jongen stapte uit en ik maakte m`n administratie in orde (geeen cent fooi trouwens,maar ja dat gebeurd vaker...) toen kwamen de jongens snel terug want ze waren bijna hun tas uit de achterbak vergeten, k had er ook even geen erg in.

De jongens zeiden nog voor de grap; ''ga je er bijna met onze tas van door haha'' en ook volgde; ''als we je tegenkomen in vlaardingen op een zaterdag avond krijg je wel iets te drinken van ons'' ik dacht nog geef me liever nu 5,- tip ofzo!!

Nietsvermoedend reed ik door naar een andere klant.
Dat was een oudere dame die boodschappen had.
Ik opende de achterbak om haar boodschappen in te doen en daar begon alle ellende!!!

Mijn tas.....hij was weg!!

Ik geef toe dat ik wat onprofessioneel met de klant om ben gegaan, omdat k in paniek was....hoe konden ze???

Waarom?? Ze leken zo aardig.....Ben ik zo naief???

Ik piepte de centralist op dat ik niet in staat was om verder te werken....alles zat erin...m`n rijbewijs....huissleutel, m`n huisadres ook, omdat dat op een werkboek staat voor taxi urenregistratie...De mevrouw moest naar een snackbar....300m verder dan waar ik ze op moest halen...ik trof daar 2 pauzerende agenten aan die ik gelijk bij de kraag greep.

Ze namen m`n melding in behandeling,maar verder niets....Ik wist dat de jongens rond 17.45u in schiedam zouden zijn voor een nieuw slot.
Ik ben er naar toe gereden en trof daar een slotenmaker bus aan en zag de knapen boven staan.

De agenten zeiden dat k 112 moest bellen als k ze zou aantreffen daar.

Welgeteld 22 minuten heb k gewacht op de politie (bureau is hooguit 5 min daar vandaan!!)....

Ik zag de slotenmaker naar buiten komen en vroeg of ie ze ajb nog even aan de praat kon houden met n smoesje boven, omdat de politie zou komen waarop ie zei;''k ben klaar sorry...'' hij zei me datik hem kon bellen als ik de naam en telf nr wou weten van 1 van de jongens en gaf me z`n kaartje.

Er gebeurde precies waar k bang voor was....de jongens waren eerder buiten dan dat de politie er was....ik als inspecteur in de auto gezeten zonder taxi bordje (als de politie t niet doet, doe ik het zelf wel was mijn motto deze dag) ik bukte even omdat ze voorbij liepen waarop een parkerende auto luidruchtig naar mij begint te toeteren...:(

gelukkig liepen de jongens verder en bleven in de buurt....

De politie kwam eindelijk en k reed even bij de jongens vandaan om de politie te roepen, ze begrepen mijn sein signalen niet dus stapte ik uit.

De jongens waren opeens spoorloos verdwenen.

Ik de slotenmaker gebeld voor de naam en het nr van de jongen en ben naar het politiebureau gegaan.

Daar aangifte gedaan en Dennis bleef verplicht thuis,omdat de dieven natuurlijk zo naar binnen konden met sleutel en adres op m`n werkboekje....

De politie kan niks doen, k moet maar afwachten....

Wat een gezeur man, hoe langer je wacht hoe minder bewijs...tis mijn woord tegen 2!!

Ik ben met m`n opa naar vlaardingen gereden waar 1 van hun woont....k wist dat t 1 hoog was,maar niet precies waar....

Opeens zag ik die jongen in de keuken staan.

M`n opa kwam naar boven en k heb aangebeld.

Ben heel beleefd geweest en vroeg of zij misschien ''per ongeluk'' ahum...mijn tas hadden meegenomen,want na hun was ie opeens verdwenen....de strenge blik van m`n opa deed t m denk ik,want hij rende naar de gangkast en zei ja sorry sorry ik dacht dat ie van m`n vriend was en had m per ongeluk meegenomen....jaja, hij s knalpaars met koeien vlekken,maar ja... en bovendien staat er 100x het nr van de VTC in omdat k visiete kaartjes erin had en m`n adres, ze hadden toch kunnen bellen....?? maar k heb m weer terug!!!

Op de politie kun je niet rekenen dat blijkt wel!!!

Gelukkig zat er geen geld in en pinpassen,want dat had k die dag thuisgelaten en zal ik in t vervolg ook altijd doen!!!


Haha actie verhaal he??

1 opmerking:

Anoniem zei

Jij ook nog de beste wensen! Het jaar begon weer lekker voor je, wat een verhaal zeg!
Ik vroeg me af, als je zo vaak dingen voor klanten in de achterbak moet leggen, kunnen ze je van de taxicentrale uit geen vast kluisje (in de auto ingebouwd) verstrekken? Waar moet je anders je spullen kwijt?
Jammer dat de politie weer niet erg behulpzaam was - wil je nog steeds collega's van ze worden? (ik hoop natuurlijk van wel)
Wel supergoed van jou en je opa dat je je tas terug hebt zeg!!!
Groetjes weer!