27.9.07

Stop de varkens bio industrie!!!!!!







Hoi hoi,


Daar ben ik eindelijk weer....kreeg een aantal verzoekjes om weer te gaan schrijven en aangezien ik de tijd er bijna niet voor heb d8 ik, nu maak ik even snel tijd,want het is al een tijdje geleden...
Inmiddels ben k druk met school bezig,echt hard werken :(
Afgelopen maandag t/m woensdag zijn we met de klas naar Ede en Barneveld geweest om een indruk te krijgen van verschillende beesten en sectoren.
Ik ben me kapot geschrokken van de manier waarop men in nederland varkens houdt!!!
wat een vreselijk bestaan...
Varkens zijn tamelijk intelligente beesten en worden vetgemest en in mini hokjes apart gehuisvest.

Dat kan echt niet!!
Ze worden na de geboorte zonder verdoving gecastreerd, tanden worden er uit getrokken, wederom zonder verdoving en staarten worden er af gebrand!!!!
Alles om te voorkomen dat ze elkaar uit verveling verwonden.
Echt verschrikkelijk.
1 tip; denk ajb na voordat je varkens eet.....biologisch is dan wel duurder,maar als wij dat meer kopen wordt het in 2012 voor de varkens een stuk beter, dan wordt de bio industrie verboden!!
Over het algemeen hebben koeien,schapen, geiten en kippen het wel aardig goed,maar denk aan de varkens!

Dit MOET stoppen!

Verder was het gezellig en een beetje leerzaam nog, ik had al aardig wat (koeien)kennis en af en toe wist ik gewoon al teveel haha!
Even speciaal voor oma. T is niet moeilijk om te vinden, gewoon bij foto`s klikken.
Kunt u best hoor oma! :)


Tot zover weer dit verhaal, ik ga gauw verder...druk druk druk!!






1 opmerking:

Anoniem zei

hey stef
leuke foto`s hoor!
jij op een koe. echt iets voor jou!
Ik wens je veel succes met je school!
En we houden contact he!
groetjes miranda

doe de groeten aan dennis!!