28.6.07

kynoloogje in opleiding



Hèhè, het zit er weer op voor deze avond.
Was weer mentaal erg zwaar voor Jeda al dat nieuwe geleer,maar ging goed! (foto op terugweg, moe in auto --->)
M`n opa bracht ons weer en keek weer toe,als ik hem toch niet had!!
Het is in zoetermeer helemaal,dus best een eind rijden,maar deze cursus wordt niet overal gegeven.
Volgende week examen lesgeven.
Vandaag was ik weer de ''mol'' ik moest de rol vervullen van onoplettende/dove cursist.
Leuk voor mijn medecursisten ook haha!!
Ik ging te laat draaien en als we stil moesten staan om naar de instructeur te kijken bleef ik recht voor me uit staan (inmiddels was iedereen dus naar de richting van instructeur gedraaid,maar ja dat zei ie toch niet).
Geweldig die rol haha!
Je moet leren dat er lastige en aparte mensen les gaan nemen bij je dus we worden één voor één tijdens onze lessen in de maling genomen door een medecursist.
Zo was er een meisje uit de les die moest verliefd spelen tegenover de instructeur ook haha!!
De rollen mag je zelf kiezen.
Allemaal vragen ging ik stellen die je al lang weet,staat heel dom,maar dat was ook mijn rolletje.
Ook deed die instructeur op t einde een slalom spel om pionnen en hij had er worst neergelegd die de honden op de terugweg moesten zoeken, toen ik als laatste ging zei ik tegen Jeda ''zoek'' en ze pakte m dus op de heenweg al...hij ongeduldig herhalen dat t de terugweg pas mocht...hij moest geduldig blijven!!
Toen zei de hoofdinstructeur zacht lachend tegen mij dat ik de 2e keer (want het moest opnieuw) weer op de heenweg zoek moest zeggen.
Dat deed ik en hij werd ongeduldig en zei dat ik maar moest staan bij de rest hahaha!!!
Volgende week heb ik als examen opdracht in de les te behandelen het nakijken van het gebit bij je hond en het laten staan uitleggen (valt niet mee,want een hond wil gauw zitten).
Ik moet niet vergeten te zeggen aan het begin van de les dat telefoons uit moeten tenzij het belangrijk is,dan moet ik dat van te voren even weten.
Duidelijk stem gebruik,vriendelijk etc....3 fases, leermomenten voor cursisten..echt veel!!
k heb een cd`tje van hoe ik les gaf de vorige keer met daarop commentaar van de hoofdinstructeur, zowel positieve als negatieve punten,dus die ga ik nog eens bekijken ook.

K ga hard leren voor nog een diploma :)

xxxx

1 opmerking:

Now zei

xxxxxxxxxxxxxxxxxx